donderdag 6 februari 2014








Zoals gezegd hebben ze bij Luttjeboer het laswerk van de dieseltank gedaan en het zag er weer prima uit. Toen ik de tank thuis met water vulde, lekte hij op twee plekken. Terug naar Veendam ermee. De ene was zo overgelast en dicht, maar de tweede die in een hoek zat bleek toch lastiger. Bij thuiskomst bleek hij nog steeds op die plek te lekken. Ik had geen zin meer om weer heen te gaan. Geert van de garage in het dorp kan dat laatste gaatje ook wel dicht krijgen. 

Inmiddels is dat gebeurd en lijkt hij eindelijk dicht te zijn. Ik ga hem nog uitvoerig met diesel testen. Klein beetje erin en dan afpersen. Daarna mooi in de Tencoblack en terug tussen het frame.


Aardig gelukt zoals ik voor ogen had. Bijna zo'n "zoek-de-10-verschillen-plaatje"



Ook het bakje onder de tank om de laatste diesel eruit te rijden ziet er prima uit en lekt niet.

Het was ineens weer een prachtige dag met een warm zonnetje, dus heb ik de gelegenheid aangepakt om buiten het nieuwe dakdeel met kit te verlijmen. Een dag later heeft Geert hem gelijk aan het beugelframe gelast.


Before and after: voor de beugel zit het dak weer dicht.



Nieuwe dakplaat zit er lekker strak in. Gekit op het bestaande dak en gelast aan het beugelframe.

Ik had al een afspraak met Geert voor het reviseren van mijn remleidingen. Het remsysteem was hier en daar al door roest aangetast en sommige stukken moesten worden vervangen. Ik heb het samen met Geert aangepakt. Leuk werk, met flexibele koperbuis de bestaande vorm van de remleiding namaken en alles weer op de plek monteren. Tegenwoordig kun je ook knelfittingen gebruiken om alleen het slechte deel van de leiding te vervangen. Alles gelijk in de ML en tectiel gezet. Als het goed is kan ik er weer jaren mee vooruit.

















Mooie nieuwe koperen remleidingen.








2006: Kenia
















Kamperen op Tiwi Beach.



Doorwading van de Mara Rivier.

















Het interieur oude stijl in slaapstand, gezien door het open dak.





Range Rover met houten interieur bij Dania Beach.



Veel meer foto's op www.imaginature.nl

Kort Afrika-filmpje op YouTube: www.youtube.com/watch?v=xR3gXXp9QDs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten